FSP-UGT acusa a ERC de frau social per donar suport a les retallades

ERC està avalant les retallades salarials i de drets laborals del personal de la Generalitat, el desmantellament dels serveis públics i el camí cap a la seva externalització i privatització

La Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya acusa ERC de frau social per haver donat suport avui en el Parlament a CiU en la supressió d’una paga extra als més de 200.000 treballadors i treballadores de la Generalitat. Amb el seu acord amb el partit del Govern, ERC està avalant les retallades salarials i de drets laborals del personal de la Generalitat, i la política encaminada al desmantellament dels serveis públics i la seva externalització i privatització.

La nostra organització troba indignant que, a més, ERC recolzi la farsa de portar de nou aquest acord de retallada a la mesa de negociació, quan el Govern en cap de les reunions mantingudes en les darreres setmanes amb els sindicats de la funció pública no ha volgut negociar res, no ha aportat cap documentació ni ha estudiat les propostes alternatives que hem presentat.

La FSP – UGT de Catalunya considera que aquesta mesura imposada per la Generalitat, amb pressupostos prorrogats per l’anterior Govern i sense que s’hagi negociat, a la qual ara dóna suport ERC, suposa una vulneració del dret a la negociació col•lectiva, del dret dels representants dels treballadors a obtenir informació i el dret a una bona administració, així com del principi de legalitat pressupostària.