SAP-UGT i UGT-PRESONS CONVOQUEN DEMÀ UNA CONCENTRACIÓ CONTRA LES RETALLADES EN SEGURETAT PÚBLICA

Demà, a les 10h, davant el departament de Governació, coincidint amb la Mesa General de la Funció Pública

El SAP-UGT, sindicat majoritari al cos dels Mossos d’Esquadra, i UGT-Presons convoquen per a demà,dijous 14 de febrer, una concentració coincidint amb la Mesa General de la Funció Pública, per expressar la seva total oposició a qualsevol nova retallada, tant en el dret a la seguretat pública que té la societat del nostre país, com en els drets dels membres de la Generalitat de Catalunya que han de garantir aquesta seguretat pública.

Des de la UGT de Catalunya recordem que:

– la situació diària en els serveis policials i els centres penitenciaris de tot el país és ja en aquest moment dramàtica, com a conseqüencia de les retallades acordades en els anteriors pressupostos de la Generalitat.

– hem denunciat reiteradament les conseqüències d’aquestes retallades. El parc mòbil del cos dels Mossos d’Esquadra s’ha vist reduït més del 25% del que seria considerat mínim indispensable; i pels cotxes que resten al carrer, s’ha reduït en un 40% el combustible assignat. Les plantilles d’agents de policia i de treballadors de centres penitenciaris estan sota mínims. Als centres penitenciaris hi ha 400 treballadors menys que a mitjans de 2011.

– A la manca de mitjans humans hi sumem la insuficiència de materials. Les mesures de seguretat són cada cop més insuficients. Tot i les reeiterades promeses efectuades per diferents responsables polítics del Cos de Mossos d’Esquadra, els agents es veuen obligats a prestar el servei amb greu mancances de material de seguretat imprescindible (armilles antibales, guants antitalls…)

– Que en poc menys de tres, els efectius dels Mossos d’Esquadra han perdut per les retallades la tercera part del seu salari. Els treballadors dels centres penitenciaris han vist decréixer el seu salari en un 40%, així com bona part dels drets laborals aconseguits en els darrers anys.

– En el cas de presons, les retallades també posen en dubte la garantia de la finalitat última dels centres penitenciaris. La reducció de la jornada als interins afecta especialment al personal del reinserció (el 90% són interins) i fa impossible la garantia del mandat constitucional de la reinserció dels presos, alhora que provoca una greu inseguretat als carrers. A més, encara resten dues presons construïdes i enllestides que encara no han entrat en funcionament.