SAP-UGT denuncia que l’estat dels vehicles policials posa en risc als mossos d’esquadra

La resposta del Departament d’Interior sempre és la mateixa i continuen sense la reposició promesa dels vehicles policials.

Des del Sindicat Autònom de Policia de la UGT de Catalunya (SAP-UGT) denunciem que el Departament d’Interior i el Govern de la Generalitat, com a conseqüència de la seva política de retallades, estan posant en greu risc de forma constant la seguretat dels membres del cos de mossos d’esquadra.

La política de retallades és la que provoca que a dia d’avui l’estat dels vehicles policials sigui totalment deficient. Defectes en els sistemes de seguretat passiva dels vehicles (com els ancoratges dels cinturons de seguretat) o d’altres en els sistemes de seguretat activa (com els frens, la suspensió o el mal estat dels pneumàtics) són moltes de les deficiències que des de la nostra organització sindical hem detectat en un gran nombre de vehicles de la flota del cos de mossos d’esquadra. No obstant aquestes deficiències, els membres de la policia de la Generalitat (per tal de continuar donant el millor dels serveis possibles a la ciutadania de Catalunya) continuen agafant els vehicles policials (posant en greu risc la seva integritat personal).

Des del SAP-UGT hem estat denunciant aquestes deficiències de manera reiterada al Departament d’Interior però al resposta rebuda sempre ha estat la mateixa i la reposició promesa dels vehicles policials no acaba d’arribar mai. Des de la nostra organització sindical volem denunciar que aquestes deficiències i les retallades en matèria de seguretat afecten directament els servei de seguretat pública en tant que, la manca de vehicles, provoca que el servei de prevenció es vegi greument alterat.

De continuar així i vist el panorama delinqüencial actual, en un futur immediat, el servei de prevenció (tant necessari pel manteniment de la seguretat ciutadana) pot passar a ser ínfim quedant aquest en mans de la contractació de serveis d’empreses privades.

És per això que des del SAP-UGT exigim al Departament d’Interior que no continuï amb la política de retallades imposat en els darrers dos anys, apostant per un servei seguretat públic de qualitat, la qual cosa no és sinó simplement el que es mereix la ciutadania a qui servim.